יום רביעי, 22 באפריל 2009

אבטחת מערכות מכשור רפואי צוברת תאוצה

אירועי הפגיעה בחודשים האחרונים במערכות מידע רפואיות ברחבי העולם (ווירוס ה-Conficker באנגליה ובאוסטריה ותולעת ה-Mytob בלונדון) מדגישים את הצורך להעלות את רמת האבטחה במכשור רפואי.
כצעד שמטרתו לספק מענה בדיוק לנושא זה, בחרה חברת Ortivus בפתרון של חברת SE46 AB כרכיב במערכות ה-MobiMed ו-CoroNet שמתוצרתה. בכך לדבריהם ביכולתם לספק ללקוח מערכות המחוסנות בפני כל קוד עויין.
מערכת MobiMed הנה מערכת eHealth הכוללת רכיבי תוכנה שונים כדוגמת: מערכת תומכת החלטות (רפואה למרחוק-טלהמדיסין, הנחיות, מרשמים מרוחקים, רשימות תיוג מסרים דו-כיווניים ועוד), נטור, תיעוד (רשומות רפואיות אלקטרוניות), תקשורת, שילוב עם מערכות אחרות, סטטיסטיקות ועוד.
מערכת CoroNet הנה מערכת אלחוטית לניטור לב המאפשרת לבי"ח להשתמש באותה המערכת בין אם הוא מועבר בין מחלקות או מהאמבולס לאלונקה כך שמתאפשרת זרימה שוטפת ובלתי מופרעת של נתונים.
בית התוכנה SE46 AB מתמקד בפתרונות אבטחת מידע פרואקטיביים עפ"י עיקרון "המניעה כברירת מחדל". שילוב גישה וותיקה זו עם טכנולוגיה חדישה של תעודות דיגטליות, מאפשרת להגדיר מחדש את המודל השמרני של הגנה מפני קוד עויין. במקום להתבסס על רשימה הכוללת אלפי חתימות של איומים ידועים (כפי שתוכנות אנטי ווירוס מקובלות מבצעות), מבוצעת השוואה לרשימה קצרה יותר של תוכנות מאושרות בתעודות דיגיטליות. בשיטה זו הפונקציונאליות של הציוד הרפואי איננה נפגעת, שכן אין כל צורך לקבל באופן קבוע עדכונים חיצוניים, כפי הנדרש בתוכנות אנטי ווירוס מקובלות.
כבר בחודש
מאי 2005, הכריזה חברת סימנס כי ברשותה פתרון אנטי ויירוס המותאם למכשור רפואי. בדצמבר 2007 מפרסמת סימנס הסבר מפורט יותר כיצד מותאם הפיתרון, אנטי וירוס של חברת טרנד מיקרו למכשור ההדמיה בביה"ח האוניברסיטאי בבזל, שוויץ.

אם כך, עולם הרפואה ובפרט בהתייחס למכשור הרפואי מתחיל לקבל התייחסות פרטנית על מנת לצמצם את הסיכון שבשימוש בפלטפורמות טכנולגיית מידע סטנדרטיות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה